23 Eylül 2009 Çarşamba

Şekerler, Ramazan bayramınız mubarek ola...

Merhaba, tüm dostlarımın geçmiş bayramını tebrik ederim. Ben bu bayram "hayret, nasıl bu bayram evdesin" sualine maruz kaldım her kesimden ve herkes tarafından sık sık:) Şayet geçtiğimiz hafta Cumartesi ve Pazar günü çalışsaydım bugün ,yarın ve ertesi günü çalışmayıp 1 haftalık tatil yapıyor olacaktım ki işte o zaman beni kimse tutamazdı buralarda:) 3 gün için bir program yapmayıp hakkımı Kasım ayında gideceğim Gaziantep gezi programıma sakladım. Velhasıl harçlık alamasam da ailemle birlikte geçirdim bayramımı:). Salı günü iş yerimdeydim, ek işimi yaptım:)Çarşamba günü evdeydim. Perşembe günü gündüz iş yerimden izin alıp kuzen Mustiile Toki evlerine bakmaya gittik. Oradan da kaçamak yapıp İkea'yı gezip, alışveriş yaptık birlikte. Akşam iftarda Musti,Beri, Durdu abla,Nesli ve Emine iftardaydı bizde.Cuma akşamı da Musti ile Beri iftardaydı bizde. İftar sonrası Arzu ablama geçmiş olsun ziyaretine gittik birlikte. Dönüşte annem ile ben Musti'lerde kaldık. Canım kuzişim bize harika bir sahur sofrası hazırlarken ben Arog'u izledim DVD den. Neden o kadar eleştirdiklerini anlamadım ben, gayet başarılı buldum filmi ,emeğine sağlık Cem Yılmaz'ın. Demek ki eleştirilere kulak asmayıp seyretmem lazımmış sinemada. Ertesi günü Beriş ile Eminönü'ne geçtik vapurla, Musti bizi aldı ve beni Nilü'yebıraktılar. İftara ablama davet ettirdim kendimi:) Geç vakit apartmanın bahçesine çıktık komşuları ile çay ve muhabbet eşliğinde güzel saatler geçirmiş olduk. Alperen "teyze babannem bizde çok kaldı sen de kal ne olurrrr" deyince kıramadım beyimizi:) Çok alem çocuk babannesine de "çok kaldınız biraz gidin , yine gelirsiniz" demiş:) Ne sevmesine doyum olur, ne kovmasına :) Bayram günü hepbirlikte kahvaltımızı yaptık. Ben eve geçtim ki kabusum başladı o saatten sonra:) Hiç bir bayram bu kadar misafir ağırladığımızı hatırlamıyorum:) Büyük teyzemi arayıp "lütfen bayramları İstanbul'da geçirin" diye yalvardım sonrasında:))) Teyzem burda olsa o büyük olduğundan onda toplanırdık:) Böyle zamanlarda büyükbaba ve büyükannelerimin göçüşüne daha da üzülüyorum:) Tevbe estağfirullah yaw:) Neler diyorum ben böyle:) Mutfakta belim kopunca hizmet etmekten sapıttım sanırım:) Saliha hanım da her zamanki gibi hiç yardımcı olmayınca cidden fazla yorulmuşum sanırım:) Saliha hanım 1. günü hastaydı, 2. günü nasıl iyi olduysa:P Bursa'ya amcamların yanına gitti. Neyse bu kadar şikayet yeter:) 1. günü Nilü, eniştem ve çocuklar, Ülkü ,Eyüp,Mustafa ağabeyim,Figen,Gülay ,Erdem ağabey,Rukiş,Erhan ağabey, Emre,Rahmi,Yeliz , Aysel,Mithat hatırıma gelen ziyaretçilerimiz. Çocuklarını tek tek yazmaya uğraşmadım:) Aaaa bir de sabahtan annem iş yaparken mahallenin çocukları zile basıyormuş annem o an iş yapmayı kesiyormuş, evi bir sessizlik kaplıyormuş:) Saliha kahkahalarla anlattığında ben de kahkahamı saklayamadım:). Annem ise üstünün müsait olmayışı ile savundu kendini:) 2. günü Salih'in arkadaşı Salih , annemin arkadaşı ve çocukları geldi gündüz. Akşam ise Zübüş teyzem,Ercan eniştem,cin Ali,Gönül,Engin,Sevinç yemekte konuğumuzdu.Biz Ramazan modundan çıkamayıp annemle iftar sofrası gibi harika bir sofra kurma çabasına girişince epey yorucu oldu tabi:) 3. günü ise "eeeee yeter gari" deyip attım kendimi dışarı:) Bütün büyüklerimle telleşip kendime armağan ettim 3. günümü:) Ne acı bayramları tatil görüyor oluşum. Ama ne yapayım tatillerim yeterli olsa ben de bu bakış açımı değiştirirdim:) Hoş bayramlar bana sadece nedenini bilmediğim bir hüzün verir. Elmas, Deniz,Ertan ve Ata ile dün Maşukiye'ye alabalık yemeğe gittik. Ama bizi alabalıktan ziyade mıhlama,kaşarlı mantar ve kiremitte peynir mest etti. Yağışlı ve açık havada ardından içtiğimiz sıcak demli çay ise ne iyi gitti yaw. Garsonlar oburluğumuza şaştı kaldı siparişlerimizin biri gidip, diğeri geldi:) Fırında helvanın yanına Elmas ekmek isteyince "abla ben getiresiye siz bunu bitirmiş olursunuz" deyince garson ,koptuk biz:)) Dönüş yolundaki malum trafikte ben bol bol şiir okuyup milleti bunalttımsa da Karaköy'de içtiğimiz çirkin Türk kahvesi ile son buldu kısa gezimiz:) Uzunca bir özet oldu sanırım bu yazı:) Lafazanlığım mı üstümde ne:) Neyse artık hoş görün bayram niyetine:) Sevgiyle...

Hiç yorum yok: