1 Kasım 2010 Pazartesi

BEDENSİZ KADIN

Merhaba, 19 Ekim Salı günü Küçük Sahne'de izlediğimiz 'Bedensiz Kadın' adlı tiyatro oyununun prömiyeri yeni yapıldığından maalesef oyuna dair bir resim ekleyemiyorum.

Sezonu ilk açtığım oyun olma hasabiyle merak, heyecan ve beklenti içerisindeydik oyunu izlemeden önce İclal ve ben. Bütün bu duygularımızın karşılığını verdiği için emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.

Oyunu Hırvat tiyatrosu yazarlarından Mate Matisic yazmış. Bosna savaşının ardından kaleme aldığı oyunda savaş sonrasında yaşananlardan bir kesiti gösterirken bize , o kesit gözlerimin dolmasına yetti de arttı bile. Savaşlara hiç bir zaman anlam veremeyen benim,aklımın erdiği ilk gençlik yıllarımda yaşanan Bosna savaşı çok içimi acıtmıştır. Daha önce de bahsettiğim gibi Bosnalı kardeşlerimin yeri bu nedenle farklıdır bende. Empatisi sempatiye dönüşen benim oyunda gördüklerim çok dokundu yüreğime. Dokundurmak da ayrı bir meziyettir doğrusu. Sanırım ilk kez bir oyunda gözlerim doldu. Savaşta yaşananların çirkinliği, bıraktığı izler dehşet verici:(

Broşürde "Hırvat tarafından olaya bakılmasına rağmen,savaşta hiçbir tarafın yeterince temiz olmadığını da gözler önüne sermektedir" yazıyordu ve ben oyun öncesi okuduğumda çok kızmıştım bu anlatıma. Oyunu izleyince gördüm ki evet herkes kendi açısından baktığında haklı görüyor kendini. Bu insanın doğasında var. Yani oyun bu yazılanları bana izah etti ve kızgınlığım geçti:)

Bu sezon izlediğim ilk oyundu Bedensiz Kadın ve bizi çok memnun bıraktı kendisinden. İzlemenizi isterim dostlar, emeği geçenlere bin selam...

Hiç yorum yok: