21 Ocak 2010 Perşembe

"İffet,Dünyanın Mihveri Kadın mı,Para mı?"


Merhaba,sinema afişine benzeyen nostaljik kapağı ile yukarıda gördüğünüz Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın "İffet, Dünyanın Mihveri Kadın mı, Para mı" adlı iki ayrı hikayeden oluşan romanını geçen hafta bitirdim. Kitabı Nilü'de buldum ve okumaya başladım. Ünlü romancılarımızdan Gürpınar'ı ilk kez okuyordum. Edebi uslubüne hayran kaldım okurken. Nasıl da akıcı ve edebi yazıyordu. Fakat İffet adlı hikayenin konusunu beğenmedim, sıradandı, bildikti. Eski Türk filmlerinde çokça rastlamıştım, belki de filmler bu eserlerden ilham alıyordu. Kitap okumadan film izlemenin zararı idi belki de bu bakış açımı oluşturan. Tabi konusundaki tema 2. hikaye için vurgulanmıştı. Namusu için ölen bir genç kızdı İffet. İkinci hikayede ise Edip Münir, paraya namusunu satmış biriydi. Edip Münir'in düşüncelerini çoğu insan tasvif etmeyecektir. Gürpınar'ın da tasvif ettiğini sanmıyorum; lakin inanmadığı bir düşünceyi Edip Münir'in ağzından insan bu kadar mı güzel anlatır. Empatinin bu denli başarılısına rastlamadım ben. Cidden ikinci hikayeyi çok beğendim. Önemli edebiyatçılarımızdan oluluşunu, 'özel'liğini,ayrıcalığını,önemini bu hikayede kendisine hayran bıraktırarak hissettirdi Gürpınar bana. Okunmaya değerdi bence,rahmet üzerine olsun Hüseyin Rahmi...

Hiç yorum yok: