13 Nisan 2010 Salı

Üç abla mağduru Salih,iyi ki doğdun bee:))


Merhaba,bugün üç abla mağduru kardeşim Salih'in doğum günü . Erkek çocuğu hastası olan annem ilk çocuğu dahil tüm çocuklarında erkek olmasını istemiş ama bunu asla dillendirememiş. Soranlara hep "sağlıklı olsun da ne olursa olsun" dermiş:) Böyle iki yüzlülük yaptığı için de Allah ona kız çocuğu vermiş:) İyi ki de vermiş:) 4. çocuğuna hamile kalınca bu sefer dürüst davranıp "sağlıklı bir erkek çocuğu istiyorum" diye açıkça söylemiş:) Babam , annemin hamile olduğunu duyunca küplere binmiş ve zorla aldırmasını istemiş . Annem ne kadar itiraz etse de babamı ikna edememiş. Babam anneme aldırması için para vermiş, annem bunu yapamayıp gitmiş o paraya koluna bileklik almış:) Babam hep "Ben kızlarımdan memnunum başka çocuk istemiyorum" diyormuş. Bir akşam babannemin evindeyken durumu öğrenen babam gene küplere binmiş ve o çocuğu mutlaka aldırmasını söylemiş:) O çocuk Salih bu arada:) Orada bulunan babamın yengesi "Yapma Ali bak diğer üç çocuğundan çıkarır Allah acısını"demiş. O akşam eve dönerken sadece annem,babam ve Saliha'nın olduğu araba çok büyük bir kaza atlatmış. Arabamız pert olmuş ama kimseye bir şey olmamış. Aaa pardon Saliha'nın burnu kanamış:) O akşamdan sonra da babam bir daha aldırma bahsini açmamış:) Annem de ısrarla hamileliğini sürdürmüş:) Bu arada erkek olursa diye bir sürü vaadlerde bulunup,adaklar adamış:) Annem doğum için hastaneye gittiğinde biz Zübüş teyzemdeydik. O gün "Perihan abla" vardı televizyonda hiç unutmuyorum:) Ve tosunumuz geldi dünyaya:) Bütün mahallede bayram havası vardı. Annem bütün adaklarını yerine getirdi. Sıra isim koymaya geldiğinde Aşık dedemin ismi olan Hasan'ı koymak istedik. Hatta çok uzun müddet Hasan diye çağırdık Salih'i tüm mahalle ile birlikte.Fakat baba sülalem Hasan ismini ısrarla istemedi. Dedeme benzer içkici olur diye.Saçmalığa bakar mısınız yaw:) Velhasıl Saliha'nın da ismini koyan Ayşe halam Salih'in de ismini koydu:) Kafiyeymiş:P Zavallı annem sadece Nilü'nün ismini koyabilmiş:) Aslında Neslihan koyacaklarmış ama uzun olur diye Nilüfer koymuşlar:) Arada bir harf oynuyor:) Bu arada bizim üçümüzün göbek adı da Çiğdem:) Onu da anlamış değilim:)Tamam hevesin vardır da birine koyarsın:)) Salih evimize neşe getirdi doğumu ile:) Hepimiz onu çok seviyorduk.Aslında tüm mahalle çok seviyordu. Bir tek babam bizi odadan bir bahane ile çıkartıp gizli gizli seviyordu:) Sanırım aldır diye tutturduğundan çekiniyordu:) Nilü hele acayip düşkündü. Çok zeki , çok tatlı bir çocuktu. Ve sonra Salih ergen oldu:) İşte o zaman tüm dünyamız yıkıldı. Kız çocuklarında görmediği şeyleri gören annem ve babam bu duruma alışamadı.Kendini Salih'in velisi zanneden bizler de:) Hiç doğru davranamadık ona. Hatasız büyüdüğümüzden onun hatalarını hiç kabul edemedik:) Ben zamanla ice kendimi annesi zanneder oldum:) Cep telefonlarını karıştırır, her şeyine müdahele ederdim:) Okullarında öğretmenleri ile irtibattaydım, arkadaşları ile irtibattaydım. Hala da öyleyim:) Onun için çok çaba sarfettim.Kimi doğruydu,kimi yanlış:) Babam bizlere gösterdiği ilgi ve alakayı Salih'e hiç gösteremedi. Annem hala "koç yiğidim" diye bağıra bağıra sever oğlunu:) Bizim ev, kadın egemen bir aile olunca Salih hiç bir zaman" bir evin bir oğlu olma" lüksünü yaşayamadı:) Hala kanepede yatar zavallım:)) Bu arada Salih 'in fotoğrafı haydutluk zamanından kalmadır:)))))))))) Hmmmm aklıma geldi annem aldırdım deyip koluna aldığı bilekliği WC de düşürdüydü:) "Haydan gelen huya gitti " derdi hep:))) Hmmm yine aklıma geldi Salih, Aşık dedeme çok benziyor:)))))))

Doğumgünü kutlayacakken ne çok şey aklıma geldi ve yazdım yaw:) Salihciğim iyi ki doğmuşsunBiliyor musun,seni ,sana bağırsam da, kızsam da çok ama çok seviyorum, seviyoruz... Bizim için çok değerlisin. Hayatını hep sağlıklı,huzurlu ve başarılı yaşayarak geçir. Bu arada biliyor musun hayatta en çok dua ettiğim iki insandan biri sensin. Demekki her dakka aklımdasın. Üç abla mağduru diyorum ya sana sen hep bizi şans görüyorsun, bizden hep övgüyle bahsediyorsun biliyorum. Emin ol sen de bizim için öylesin. İyi ki doğmuşsun,iyi ki varsın.Nice senelere canım kardeşim...

3 yorum:

Sudamlam dedi ki...

şeker sen kitap yazsana. gerçekten bak, sizin aile full hikaye dolu, hiç zorlanmazsın :)) bu arada Salih' in doğum gününü kutluyorum.

nevbahar01 dedi ki...

:)))mantıklı ama ben anlatayımsen yaz zira senin yazma konusunda harika bir kabiliyete sahip olduğunu düşünüyorum şeker:)
cidden bak ...

nevbahar01 dedi ki...

:)))mantıklı ama ben anlatayımsen yaz zira senin yazma konusunda harika bir kabiliyete sahip olduğunu düşünüyorum şeker:)
cidden bak ...