16 Ağustos 2010 Pazartesi

"Her insan oruçlu doğar..."

Hoşgeldin Ey Sevgili Ramazan ! Seni bu yıl da yaşamayı nasip eden Rabbimize şükürler olsun. Bugün gelişinin 6. günü. Ben ise seni ancak hoşlayabildim:( Güzel karşılayamadım seni farkındayım,inşallah bunu telafi ederim ve uğurlamak nasip olursa benden hoşnut ayrılırsın. Zahirde değerinin bilincinde olsam da, fiiliyatta bugüne değin ancak aç kalmaktan ibaret yaşadım seni. Halsizdim, mecalsizdim, sinirliydim. Oysa sen güzelleştirmeye gelmiştin bizi. Senin rahmetin ile özlerimiz , midelerimiz, dillerimiz, hanemiz daha güzelleşecekti. Oruç sadece aç kalmaya niyet olmamalıydı. Oruç,insan olmaya niyetti. İnsan olduğumuzu hatırlamamıza sebepti. İnsan olmak, yaşamayı sadece yemek-içmek ve eğlenmekten ibaret görmemekti. İnsan olmak, farklı mevsimleri yaşıyor olmaya şükredip, mevsimlerden şikayet etmemekti. İnsan olmak, yemek bulamayan insanları düşünmek ve ekmeğini paylaşabilmekti. İnsan olmak, suyun aziz oluşunu bilmekti. İnsan olmak ,su gibi aziz olabilmekti. İnsan olmak ,ölümlü olmakla eş anlamlı olmayı unutmamaktı. Erdem Bayazıt ne güzel söylemişti " Her insan oruçlu doğar, ölümün iftar sofrasına..."

Yaradılmışların en üstününün insan olduğunu defalarca hatırlatan Kur'an ayı olan Ey Sevgili Ramazan, hoşgeldin! İnşallah ayrılırken bizlerden hoşnut gidersin. Amin...

Hiç yorum yok: