26 Haziran 2008 Perşembe

2. KİTABIM BİTTİ:)


Merhaba,ikinci kitabımı da bitirdim. Hala kaliteli bir okuyuş olduğunu düşünmesem de zamanla kaliteli okuyuşlarıma kavuşacağımı biliyorum. Uzun bir süre ara verince okumaya, bu durumun normal olduğunu düşünüyorum. Bunu neden söyledim derseniz, yine kitabı anlatamayacağım daJ Sudamlam , yetiş!:))

Okuduğum kitap, Prof.Dr.Nevzat Tarhan’ın “Kendinizle Barışık Olmak” adlı psikoloji konulu kitabı. Kitabı okurken yeni bilgilere erişemedim sanki, hazine bulmuş gibi sevinemedim. Bildim bileli kendimi psikolojiye meraklı biri olarak ya çok psikoloji kitabı okuduğumdan; seminerlerine katıldığımdan, ya da Nevzat Tarhan’ı televizyonda ve radyoda çok dinlemiş olmamdan olabilir yeni bir bilgiye erişememiş olduğumu hissediyorum.Bir de sanki bana kitap, yazmak için yazılmış gibi geldi. Çok kaliteli bilgiler olsa da içinde karışık, karman çorman yazılmış sanki. İçinde Tarhan ile yapılmış roportajlara bile yer verilmiş. Sanki sayfalar doldurulsun çabası güdülmüş.
Okurken hep daha önce bu kitabı okumuşum gibi hissettim, kimbilir belki de okumuşumdurJ Fakat psikolojiye meraklı biriyseniz elbette okuyabilirsiniz. Ay ben şimdi hangi kitabı okusamJ. Havamı yesinlerJ Ama çok mutlu oluyorum, paylaşmam lazımJ Bu arada gene arka kapak yazısını kullanayım benJ
Kendimizi geliştirebileceğimiz bilgileri zihnimize ve eylemlerimize katacağımız sağlıklı okuyuşlara…

Duyguların Eğitimi
Ruh sağlığını korumanın yolu, insanın kendisiyle ve çevresiyle barışık olmasından geçer. Kendimizle barışmak; duygularımızı denetim altına almayı başarmak ve hayatımızı amaçlarımız doğrultusunda yönlendirebilmek demektir. Bunun için duygularımızı eğitmeyi öğrenmemiz gerekir. Çünkü duygularımızı yönetebilmek bizim elimizdedir.Profesör Doktor Nevzat Tarhan "Kendimizle Barışık Olmak"ta tıbbın ve psikoloji biliminin verileriyle, kendinizle ve çevrenizle uyum içinde bir yaşama kavuşmanın ipuçlarını veriyor.Kitaptan Bazı Başlıklar:
- Beyin Hazinesini Yönlendirebilmek
- Ruh Sağlığımızı Koruma Yoları ve Tıp
- İçimizdeki Güç
- Ahlak Eğitimi
- Toplumsal Hayat; Sorunlar ve Çözümler
- Sağlıklı İletişim: İyi Diyalog
- Röportajlar

Hiç yorum yok: