19 Mart 2010 Cuma

Tarla Kuşuydu Julıet...


Merhaba , geçtiğimiz hafta Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde İclal, Sevin ve Sema ile birlikte "Tarla Kuşuydu Lulıyet" adlı müzikli oyunu izledik . Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde, yeniden inşaasından sonra ilk kez bir oyun izledim. Onca yaygaraya rağmen sahnenin yeniden tiyatroya kazandırımasına sevinsem de yeni bir değişiklik yapılmamış olmasına, sadece yenilenmesine biraz içerledim. Sanki bu yenilenme Hilton'un işine yaramış. Hilton Hotel'in manzarası daha bir güzelleştirilmiş. Evet bina yeni ama bina düzeni hemen hemen aynı geldi bana.Sahne düzeni bile aynı:) Yine de emek verilmiş olması ve Taksim'in büyük bir tiyatro sahnesinin olması sevindirici.

Oyuna gelince bu sezon ilk kez müzikli oyun izledim ; ki süperdi. Tüm oyunu kahkaha sesleri eşliğinde izlemek çok keyifliydi. Oyun Shakespeare'nin ünlü eseri Romeo ve Julıet oyununun bittiği yerden, yani ölüm sahnesinden "yaşasalardı ve evlenselerdi ne olurdu? "sorusuna cevap arayan yazar Ephraım Kıshon'un kaleme almasıyla oluşmuş. O büyük aşk , evlilikle, geçim derdi ile, çocuk sorumluluğu ile ve hayat keşmekeşinde her aşk gibi tahmin edeceğiniz üzre bitiyor. Yerini kavgalar, soğukluklar, sorunlar alıyor:) "Her aşkın bittiği gerçekse aşk için bu kadar acı çekmeye değer mi?" sorusunu sorduduyor antiaşk yanlısı olan bana da:) Hele eserinin bu kadar hırpalanmasına dayanamayan Shakespeare'nin hortlaması oyunu daha da güzelleştiriyor. Oyuncular aynı zamanda çalan ve söyleyenlerdi. Tiyatrocu olmanın bir çok yeteneği barındırmak olduğunu bir kez daha gösterdi bu oyun bana. Oyunda kullanılan bazı şarkıların söz ve müziği aynı zamanda oyunun yönetmeni olan Engin Alkan'a ait. Ayrıca Sevinç Erbulak, Çağlar Çorumlu ve Murat Bavli de oyunda rol almıştı.Yine yönetmenliğini Engin Alkan'ın yaptığı İstanbul'un Efendisi adlı müzikli oyunda oynayan Çağlar Çorumlu'nun bu oyunda da performansı çok iyiydi. Çok beğenerek izlediğim oyunu meraklılarına önemle tavsiye ederim:) Sevgiyle kalın...

1 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Şimdi internetten bana en yakın tiyatroya baktım, varmış bu hafta mutlaka izlemeye çalışacağım bu oyunu. Teşekkürler şeker...