19 Mart 2010 Cuma

Töre...


Merhaba , geçtiğimiz Cuma akşamı Devlet Tiyatrolarının Cevahir Sahnesi'nde Turgut Özakman'ın yazdığı Töre adlı oyunu izledik Sema ile birlikte. Oyun adından da anlaşıldığı gibi töreyi anlatıyordu. Törenin sebep olduğu düşmanlığı, törenin engelleyemediği sevdayı ve kadınlarının etkisini gözler önüne serdi bizlere. Kadrodaki oyuncular öylesine başarılıydı ki oyunun içine çektiler beni. Kah gözlerim doldu, kah güldüm, kah yüreğim ağzıma geldi. Nadir oyunlarda bu denli hissederek seyrederim ben. Bu oyun bildik ama bitmeyen cehaleti bir kez daha hatırlattı . Oyunu izlerken aklımdan "Beşiği sallayan el,dünyaya hükmeden eldir" ve "Kadın değişir, toplum değişir" sözlerini geçirdim. Kadın bu kadar önemliyken, hayatın yarısı olduğunu erkeklerle ancak bir olduklarında başarabileceğini de anladım elbette. Kadın-erkek keşke herkes insan olma ve gelişme çabasında olsalar.

Oyunun yönetmeni Şakir Gürzumar, oyuncuları ise:

Nurşim Demir
Macit Sonkan
Zeliha Güney
Güneş Hayat
Yasemin Atasu
Serkan Altıntaş
Selin Tekman
Gözde Okur
Duygu Eren
Ezgi Coşkun
Burak Altay
Emeği geçen herkese bin teşekkür......

Hiç yorum yok: