23 Kasım 2007 Cuma

Tozlu Çizmeler...

Merhaba,dün akşam Fatih Reşat Nuri Sahnesinde İsmet Küntay’ın yazdığı “Tozlu Çizmeler” adlı tiyatro oyununu seyrettik. Tozlu Çizmeler bu sezon ilk kez perde açtı.Levent Üzümcü’nün “Yüzbaşı Rıfkı” rolü ile önemli bir yer aldığı oyun ,1.Dünya Savaşı’nda işgal altında olan İstanbul’u anlatıyor.

Ve Anadolu’daki özgürlük mücadelesini...

Doğrusu işgal altında olan yer İstanbul ;ama müthiş öngörüsü ile Anadolu insanı ülkesindeki bu işgale dur demede İstanbul halkından dahi daha çok mücadele ediyor.

İsmet Küntay 1919 yıllarında geçen oyunda bugünü anlatmaya çalıştığını söylemiş. Vallahi doğru söylemişJ Oyunu izlerken sürekli günümüz Türkiyesini ve dünyasını izliyormuş hissine kapıldım.Karşılaştırmalar yaptım,kıyasladım…

Yazarın Cumhuriyetimizin 85. yılına armağan ettiği Tozlu Çizmeler’i izlerken gerçekten çok beğendim; fakat oyunu bir giriş olarak kabul edip gelişme ve sonucunun da sergilenmesini isterdim.Elbette koca bir mücadele tek oyunla anlatılamayabilir. O zaman da oyunun seri halinde yeni oyunlarla tamamlanabileceğini düşünüyorum. Böylelikle çoğu insanın “Avrupa Yakası”ndaki başarılı oyunculuğu ile tanıdığı Levent Üzümcü sayesinde seyrettiği ve kapalı gişe oynayan oyunun devamı ile hem tarihsel bilgimiz artacak ,hem de daha fazla tiyatro seyredilecek.

Oyunun ikinci perdesini ,birinci perdesinden daha çok beğendiğimi söylemek isterim. İçimde coşku oluştuğu ve heyecanladığım sırada oyunun bitmesi üzdü beni.Bitiş sahnesi çok hoştu.

Maalesef ben isim tutamama özürlüyüm .O sebepten oyuna diğer emeği geçenleri zikredemedim yazımda.Başka yerden bakıp yazmak da göstermelik olacaktı ki hiç gerek yok öyle bir şeye.

Emeği geçen herkesin eline,yüreğine,zihnine sağlık…

Hiç yorum yok: