14 Ağustos 2007 Salı

güncem

Merhaba! Dün akşam üstü annem aradı ve “gel halanı gör istersen “dedi. Akşam iş çıkışı gittim . Halamın bilinci hala kapalı. Doktorlar “ümit beslemeyin,karaciğeri tamamen bitmiş ” demiş. Allah’ tan halam ve tüm hastalar için şifaları varsa sağlıklarına kavuşmalarını; yoksa acı çekmemelerini diliyorum . her şeyin en hayırlısını ancak O bilir. Halamın kaldığı odada 2 hasta daha var. Bir hasta da dün sabah vefat etmişL yanındaki teyze tam 1,5 aydır bilinci kapalı olarak yatıyormuş. Hastaneler gerçekten ibret manzaraları ile dolu . “neydim ,ne olacağım “sözünü hepimiz biliriz ; hatta kullanırız .ama sanırım hiç birimiz gerçek anlamda idrakine varamadık bu sözün. Halam bir zamanlar benden daha sağlıklıydı, orada yatan bütün hastalar da…
En azından benim şu sıhhatli halimde sıhatimi kaybedebileceğim, yaşlanacağım aklıma gelmiyor. Halam şu an mama ile besleniyor “ben de ileride mama ile beslenebilirim “diye üzüntü ile yaşamaktan bahsetmiyorum. Olumsuz her düşüncemizi ,sadık bir köle olan bilinçaltımız emir telakki ediyor ve o emri yerine getirmek için çalışıyor. “%100 düşünce gücü” adlı kitapta okumuştum bu konuyu , o gün bu gündür de olumlu düşünmeye gayret gösteriyorum. Ama akıllı insan olasılıkları göz ardı etmez. Her sağlıklı insan hastalanabilir. Her genç insan yaşlanabilir.; bu gerçek önümüzde örneklerle dururken, hiç tefekkür etmeden ve hiç aldırış etmeden fütursuzca yaşıyor olmamız da ayrı bir akılsızlık.
Sağlık bir nimet, sağlığımızı korumaya çalışmamız ise nimetin şükrü. Her ne kadar korusak da hastalanmayız mı elbette hastalanırız. O zaman da sabır denilen o güzel ilaçtan istifade ederiz. Demesi güzel de uygulaması ne zor değil mi? En azından benim için zor.
Allah’tan sağlımızın değerini bilmemizi diliyorum. Padişah ne güzel söylemiş “olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi...”

1 yorum:

Adsız dedi ki...

asheke
:(
Haklisiniz.
Allah acil sifalar versin butun sifa bekleyen herkese. Amin.