15 Eylül 2010 Çarşamba

"İçimdeki Cennete yolculuk..."

Merhaba, canım Seyhancığım beni bir gün Ümit Meriç'e benzetmişti.Tevafuk ki İst'daki kitaplarını İclal'e toplatırken 'İçimdeki Cennete Yolculuk' adlı Prof.Sosyolog Ümit Meriç'in kitabını bana hediye etmesini istemiş. Nette karşılaşıp kendisine bu güzel hediyesi için teşekkür ettiğimde "Bloğunda, okuduğun dandik kitapları görünce düzgün bir kitap oku istedim" diyerek terbiyesizliği de elden bırakmadı:)))) Halt etmiş o bir kere:) Velhasıl Ramazan ayında sahura kadar uyumadığım vakitlerde bana hocalık yapan bu kitap,annemin her şeyi unutması ile kaldırıldığı yer unutulduğundan tadı damağımdayken yarım kalmıştı. Sonra benim aramalarıma dayanamayıp çıktı ortaya. Belki de okuduklarımı sindireyim diye kendi saklanmıştır da ben annemin günahını almışımdır:) Son yıllarda çok sevdiğim kitap okuma eylemini ihmal etsem de her daim bu konudaki açlığım zihnimi rahatsız eder durur. Evet çok sevsem de kitap okumayı, çok az kitaptan fazlaca etkilenir ve o kitabın üzerine bitirir bitirmez hissettiklerimi yazarım. İşte bu kitap da onlardan biri. Kesinlikle tavsiye ederim. İşte kitaba düştüğüm not :

"Tarih: 04/09/2010

Ramazan ayının sonlarına doğru bu kitabı bitirdim. Bu kitap bir harika! İlk işim tüm sevdiklerimi arayarak bu kitabı alıp okumalarını tavsiye etmek olacak. Bana güvenen, beni önemseyen tüm dostlarımdan ricam bu kitabı okumalarıdır. Kişilik olarak ben insan kardeşlerimi önemsiyorum, saygı duymayı bilen insan kardeşlerime saygı duyuyorum ve onları seviyorum. Herkesi dinlenmeye değer buluyorum. Fakat bazıları var ki dinlenmeye bir başka değiyor. Hayatını önce ilim, daha sonra ise ilim ve irfan ile geçiren Ümit Meriç'in de onlardan biri olduğunu bu kitabı okurken anladım. Bilgisi, birikimi, gözlemleri, bakış açısının genişliği, gönlünün zenginliği, iman ile taçlandırdığı fikirlerindeki evrensellik beni kendisine hayran bıraktı. Seyhan , belki tip olarak benzetmişti beni ama ben fikren de çok yakın buldum kendisine kendimi. Çoğu okuduğum fikirlere ise henüz erişememiş olmanın hüznünü yaşarken, erişme isteği ve ümidi yeşerdi bir yandan da zihnimde ve gönlümde.

Şimdi ben de biliyorum ki içimde bir Cennet var ve ben o Cennete ulaşmak için yola çıktım.

Teşekkürler Ümit Meriç! Yitirdiğim , zayıflayan ya da hiç oluşmayan yanlarımı farketmeme vesile olduğunuz, farkındalığımı arttırdığınız için... Çok şey için...

İçselleştirmem duası ile..."

3 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Okuyacağım kitaplar listesine aldım gitti :) Teşekkürler şeker. Mutlu hafta sonları...

Sudamlam dedi ki...

hımmm, çok merak ettim şimdi...

nevbahar01 dedi ki...

ikinize de tavsiye ederim şekerler,sizi seviyorum...