2 Şubat 2010 Salı

Acısıyla,tatlısıyla...

Merhaba,Kıbrıs'ta yediğim yağmurun etkisinden kurtulamayınca bugün doktora gittim ki boronşit olmuşum:( Günlerdir halsizlik ve öksürük mahvetmişti umarım ilaçlarla toparlanırım. Bugün ayrıca Pazar günü kaybettiğimiz halamın oğlu Ramazan ağabeyimin 3. gün mevlidi vardı, kısa bir süreliğine köyümüzün lokalinde olan mevlide de katıldım. Allah mekanını cennet etsin.

Dün akşam Ülkü, hasta olmama rağmen eşiyle iş yerime gelip zorla onlara götürdü. Sağolsunlar götürdükleri gibi de Saliha ile beni evimize bıraktılar.

Pazar günü kuzen Ayşe ve İsmail ile Osman eniştem dahil olmak üzere bizde kahvaltı yapıp Ramazan ağabeyimin cenaze merasimine katıldık. Cumartesi gecesi almıştık haberi. Hastahanedeydi ve bekleniyordu ölümü. Yine de umut kaybolmuyordu nefes aldıkça insandan. Oğlu askerdeydi, gelmesiyle ruhunu teslim etmiş. Herkes onu beklediğini söylüyor. Uzun zamandır hastaydı Ramazan ağabeyim. Bizden yaşça büyük olmasından ve uzakta oturmasından dolayı akran kuzenlerimle olduğum gibi yakın değildim ona. Tabi ki her ölüm gibi bu da acıttı canımı. Kızını,oğlunu ve evlat acısını yaşayan halamı gördükçe acıdı içim. Empati yönü kuvvetli olan benim için Pazar günü çok zor geçti :( Defin işleminden sonra taziye evine gittik. Taziye evlerini oldum olası sevmiyorum. Orada olanlardan hoşlanmıyorum. Benim istediğim taziye evi manzarası ölen kişinin tek ihtiyacı olan şeyi, Kuran'ı ona armağan etmekle geçirilmeli. Boş konuşmalar,acıyı anlamadan verilen nasihatlar beni ziyadesi ile üzüyor. Taziye evinde sessizlik olmalı. Ama malesef bu adabı hiç öğrenemeyecek bizimkiler:( Vasiyetimi yazmak geldi içimden "beni seven ve bana Fatiha yollayacak insanlar olsun ardımda,diğerleri gelmesin taziyeye" diye :(

Cumartesi günü arkadaşım Serap'ın 2 harika oğlunun sünet mevlidine katıldım. Orada uzun zamandır göremediğim arkadaşım Sacide'yi görmekten de çok mutlu oldum. Allah büyük muradlarını da göstersin oğluşlarının inş. sana ve eşine Serapcığım. Her şey çok güzeldi, teşekkür ederim. Akşam ben eve geldim çocuklara bakmaya ; annem,Saliş,Nilü ve eniştem Ramazan ağabeyimi hastaneye görmeye gittiler. Yoğun bakımda olduğundan ailesiyle görüşüp geldiler ki,bir kaç saat sonra haberi geldi:( Allah'ım rahmetini ondan esirgeme...

Cuma günü babam gözünden katarakt ameliyatı oldu . Basit bir ameliyattı ama gelen gidenimizin olmasına engel değildi bu. Ayşe halam,Dilek,eşi ve çocukları,Belgüzar teyze,eşi,Ayşe ve eşi de ziyarete gelenler arasındaydı. Ben ise daha önceden aldığım tiyatro oyununu izleyip öyle geldim eve. Ne yapayım biletimi yakamazdım.

Perşembe akşamı babam ameliyat olacağı için çok stresliydi. Vara yoğa bağırıp durdu. Babam bu konularda çok hassas. O akşam Nilü ve çocuklar geldi bize kalmaya,Pazar gününe kadar da bizdelerdi. Çocuklara doyamadığımı itiraf etmeliyim. Alperen'in tatili 1 haftaymış döndüler. Ömer Faruk bu dönem de takdir almış. Tebrik ederim teyzeciğim seni,başarıların daim olsun inşallah.

Çarşamba akşamı evdeydim.O gün Saliş'in arkadaşı Nurcan kaldı bizde.

Salı akşamı da evdeydim.

Pazartesi akşamı ise bahsettiğim gibi Melihat Gülses'in konserine gittim.

Acısıyla tatlısıyla geçen günlerimin özetiydi bu uzun yazı. Acılar en hafif şekilde acıtsın,sevgilerse çoğalsın her daim...

1 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Canımcım öncelikle hem sana hem babacığına çok geçmiş olsun. Ve Ramazan ağabeyine Allahtan rahmet diliyorum mekanı cennet olsun.
Tüm acıların senden ve sevdiklerinden uzak kalmasını diliyorum.
Sevgiler canım...