24 Şubat 2010 Çarşamba

Merhaba/Hoşçakal...




Merhaba, 18 Şubat akşamı Reşat nuri Sahnesi'nde "Merhaba /Hoşçakal" adlı oyunu izledik yine İclal ile:) İclalciğim ,hayatımda iyi ki varsın, ayrıca iyi ki tiyatroyu benim kadar seviyorsun:)

Oyunun yazarı Güney Afrika'nın önde gelen roman ve piyes yazarlarından Athol Fugard. Fugard, Güney Afrika'nın ırkçı rejimini eleştiren eserler vermesi ile benim sevgimi oyunu beğenmemin yanı sıra da kazanmış oldu:) Bu bilgiyi elbette İBB Şehir Tiyatroları'nın hazırladığı oyun tanıtım broşüründen edindim:) Kendisi ile tanışıklığım yoktur:) Oyun yönetmeni ise aynı zamanda oyuncu olan Taner Barlas. Oyuncuları ise ki kendilerini çok beğendim Tolga Yeter ile Ayşen Çetiner Sezerel.

Oyunun konusunu yine kopyalayarak aktarıyorum. Çünkü kendi cümlelerimi toparlayamayacak kadar kafam karışık bu günlerde. Emeği geçen herkese teşekkür ederim, ben bu oyunu ayakta "Bravo" sesleri ile alkışladım.

"Merhaba Hoşçakal, yıllar sonra eve dönen Hester'in, erkek kardeşi Johnnie'yle yaşadığı birkaç saat süren aile içi hesaplaşmasını anlatıyor. Yıllarca köle gibi çalıştırıldıktan sonra bir iş kazasında bacağı kopan babaları, hurdaya çıkarılmış bir makine gibi, kenara atılmıştır. Terkettiği eve on beş yıl sonra yalnızca bir "merhaba" ve "hoşçakal" demek için uğradığını söyleyen Hester'in asıl niyeti, babasının tazminat parasından payını almaktır. Yaşamın savurup attığı bu iki kardeş bir gece boyunca yitirdikleri her şeyi; aile, çocukluk, sevinç, umut, aşk… ne varsa sorguluyor. "

Hoşçakal...

1 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Oyunu çok güzel anlatmışsın sağol canımcım...