4 Nisan 2008 Cuma

Tekrar Çal Sam...


Merhaba, dün akşam gene tiyatrodaydım:) Tiyatroya toplu bilet aldığımda böyle üst üste giderim . Bir biletim kaldı onu da seyredeyim , bir müddet tiyatro eleştirilerime ara vereceğim. Dün akşam çok yeni bir oyunu izledik. O sebepten fazla bilgi sahibi değildim, izlemeden önce. Ben her zamanki gibi beğendim:) Bu söz kuzenlerime ait:) Ama doğrusu bu şehir tiyatroları çok kaliteli oyunculara sahip, ve çok güzel oyunlar sergiliyorlar, beğenmemek mümkün değil.

Kuzenlerim Mustafa,Yasin, Sevde ve gelin Ayşe, Beri, Elmas,Saliha, Ayşe ile birlikte gittik. Onların içinde beğenmeyenler oldu. Ama katılasıya gülmediklerinden olabilir. Gülünücek şey, beğenilecek şey onlar için:) Ör: Recep İvedik:) (Ay laf sokmasam olmazdı:) Oyundan sonra gemiye kahve içmeye gittik hepberaber. Sonra da dağıldık. Oyundan önce de Yasin, Ayşe ve Beri uykuluk yemeğe gitmiş, biz de yanlarına gittik ; ki rejimde olduğumuzdan biz yiyemedik:(

Oyuna gelince, yabancı bir yazara ait, gene aklımda tutamadım:) Aslında bakıp yazarım ; fakat bu samimi olmaz, merak edenler araştırıp bulsun lütfen. Bu sefer size zahmet vermeyim çünkü oyunun başkarakterinin ismi ile aynı isimde yazarın ismi. Oyunun baş karakterinin ismini aklımda tutmama gelince "cinema Allen " diye dekorda yazıyordu:) Yazarın ismi de Allen, ön ismini bilemiceğim artık :) Oyunculardan çoğu tanıdıktı. Biri Kara Melek'te oynayan bayan, biri Baba evinde oynayan Sevinç Erbulak'tı. Allen ise bir banka reklamında oynayan kişiydi:) Ay bu halim benim bile sinirimi bozmaya başladı. Bu eksik yanımı geliştirmek için , ismi hafızada tutma egzersizleri yapacağım bundan sonra.

Allen, eşinden çok yeni boşanmış biridir. Boşanmak zaten başlıbaşına bir tramvayken, psikolojik tedavi gören Allen için bu tramva daha da şiddetlidir. En yakın arkadaşı ve eşi onu teselliye çalışmaktadırlar. Arkadaşları Allen'a, gerçek hayatta da olduğu gibi"bul yenisini , unut eskisini" tavsiyesini yapmaktadırlar. Allen ise tipik erkekler gibi -ki günümüz bayanları da bu düşünce ile hareket etmeye başladı ne yazık- bu fikre heyecanlanır. Kendine güveni olmayan Allen bu konuda kendi olamamaktadır bir türlü. Tanıştığı bütün kadınlara onları etkileyebilmek düşüncesi ile yaklaşır ve saçmaladığı için başarısız olur . Bir türlü kendisi olamamaktadır. Beğendiği bir aktörü hayalinde canlandırır ve onun öğretilerine göre hareket eder. Bu sırada arkadaşının eşi Linda ile yakınlaşmıştır. Bir gece birlikte olurlar ve bundan pişmanlık duyarlar. Linda eşini sevdiğini düşünür ve tekrar arkadaş kalmaya karar verirler. Oyun esnasında aktör ve eşinin hayali sık sık Allen 'a müdahele edecektir. Oyun da bir de evin perisi vardır ki, işte ben ona bayıldım. Oyunun başından sonuna kadar sahnede idi. Ve vücut hareketleri ile hiç konuşmadan oyuna müdahil oldu. Performansı muhteşemdi bence. Aslında bütün oyuncuların performansı muhteşemdi. Aaaa değinmeden geçemeyeceğim, oyunda kullanılan müzikler süperdi:) Yabancı müziklerdi ve ben ne olduklarını bilmiyorum, bilen varsa ve o müzikleri bana gönderirse sevinirim:)

Kısacası bence bu oyunu da izleyin:) Tiyatro iyidir, çok şey kazandırır isteyene...

Sevgiyle...

Hiç yorum yok: