17 Temmuz 2008 Perşembe

"Müze müze gezdiren kart" ım geldi:)

Merhaba, tarihe yolculuğum başladı da haber vereyim dedim:) ))
Bloglarda öylesine gezinirken "müze kart" dan bahsetmişti bir blog sahibi. Kim olduğunu hatırlayamıyorum ama kendisine teşekkür ederim. Meğer gazetelerde, ve başka platformlarda bahsi geçermiş de benim haberim yokmuş:) Kartım geldiğinde sevinçle önüme gelene gösterdiğimde, haberlerinin olmasından anladım:) Ama olsun benim gibi haberi olmayan vardır diye bahsedeyim istedim ben de...
Hemen www.muzekart.com sitesini tıklayıp, başvuruda bulunmuştum. Haftasına da kartım elime ulaştı. 20 YTL ödeyerek herkes bu karta sahip olabiliyor. Ayrıntıları siteden okuyabilirsiniz. Türkiye genelinde Kültür Bakanlığı'na ait 300 'ü aşkın müze ve ören yerini bir yıl boyunca ,dilediğinizce ve ücretsiz bir şekilde gezebilirsiniz.
Ben müzeleri gezmeyi, tarihim hakkında bilgi sahibi olmayı seven biriyim. Zaten klasik yapımla eskiyi çok severim:) Fakat müze gezilerim okul yıllarımda gittiklerimle sınırlı ve çok az. O zamanlarda da gurup halinde gidip, çok hızlı gezmek zorunda kaldığımızdan hatırımda kalan pek bir şey yok. Utanarak söylüyorum ki Ayosofya'yı görmedim bile:(
Para verip müzeleri gezmek de "neye cimri , neye değilim" benim bile anlamadığım yapımla zoruma gidiyordu:) Ama şimdi o müze senin, bu müze benim dolaşacağım inşallah:)
Hatta verdiğim 20 YTL 'nin acısını çıkartmak maksadı ile şehir dışındaki müzeleri de görmek için gidebilirim:) Al işte karmaşık harcama tutumuma bir örnek:)) Dün uçak bileti acentasında çalışan arkadaşım Melisa'yı arayıp " haftasonuna denk gelen günlerde bana nere olursa olsun ucuz uçak bileti bak , müze kartım var da müzeleri dolaşçam" dediğimde kahkahadan kırıldı kaldı kızcağız:)
Ama haksız mıyım, şimdi bu kartın hakkını vermek lazım gelmez mi:)
Bu arada kültür turlarında müze ve ören yerleri ekstra ücrete tabidir ya, şimdi ben o ücretten de muaf olacağım:) Her yönü ile karlı bir iş anlıcağınız üzre,tavsiye ederim:)


"Bir vatanın sahibi olmanın yolu, o topraklarda yaşamış tarihi olayları bilmek, doğmuş uygarlıkları tanımak, sahip olmaktan geçer"
Mustafa Kemal Atatürk

Hiç yorum yok: