28 Ekim 2009 Çarşamba

Anilar ve Şarkılar" İnci Çayırlı...


Merhaba , dün akşam Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nda annem,Zübüş teyzem,Belgüzar Teyze,Ülkü,Ayşe,Rukiye, Esra ve annesi Hacer teyze ile nefis bir konser dinledik. Bu muhteşem müzik ziyafetinin solisti sanat müziğimizin incisi İnci Çayırlı idi. Sanat müziği sevgimin müsebbibi annem ilebana bilet aldıktan sonra sayımızın çoğalmasından dolayı mutluydum. Fakat konser salonundaki sayı azlığının ve geneli orta yaş üstü izleyici topluluğunun olmasına da bir o kadar üzüldüm doğrusu. İnci Çayırlı uzun zamandır İstanbul'da solo konser vermiyormuş, onu canlı izlemenin dayanılmaz lezzetinden çok kimsenin faydalanmasını isterdim. Belki de tanıtım eksikliğinden kaynaklanmıştır bu durum. Mehmet Barlas'ın Çayırlı hakkında yazdığı ‘Nasıl bir duygu acaba bu kadar güzel bir sese böylesine zengin bir yorumlama gücüne sahip olmak. Acaba İnci Çayırlı diğer insanlardan ne kadar farklı olduğunu biliyor mu?’ sözü slaytta verilince buraya yazmak için not almadan geçemedim.Konser . "Anılar ve Şarkılar " ismi ile Canan Altınay tarafından hazırlanmış. İnci Çayırlı , çocuk yaşlarda aşık olduğu sanat müziğimizin eşsiz eserlerinden örnekler verirken , özellikle 55 yıllık sanat yaşamındaki unutulmaz hatıraların olduğu bestekarları ve şarkıları seçmiş. Esere başlamadan bu anıları bizimle paylaşması çok güzeldi. Daha kimbilir ne anıları ve şarkıları vardır, kısa zamana sığdıramayacağı muhakkak. Kitaplaştırırsa eminim tadına doyulmaz okurken. Anıları yazmak isterdim buraya, hepsi de aklımda zira ama hem yazımı uzatmamak adına hem de konseri canlı izlemenin bende bir artısı kalması adına yazmamaya karar verdim:) Musikimizi çok seviyorum. Dinlerken mest oluyorum. İnanılmaz bir rahatlamaya sebep oluyor bende. İyi ki varlar. Allah nefeslerine,vücutlarına,zihinlerine sıhhat versin. Sesinize ,emeğinize sağlık İnci Hanım. Sizi çok seviyorum...

Hiç yorum yok: