17 Ekim 2007 Çarşamba


Merhaba! Salı gününü ayrı yazmak istedim.Kuzenim Rukiye telde üzücü bir haber verdi bana.Gerçekten çok üzücü.Beni ağlatan ,aklımın almadığı bir olay anlattı.Bir arkadaşının gelinleri 1 haftalık bebeğini bırakmış.Eşinden ayrılıp gitmiş.Kadir gecesi doğmuş Şevval her şeyden habersiz yavrum . Bir de ablası var 6 yaşında.İşte onun için her şey daha da zor.Çünkü onun aklı eriyor.Anne ve babası aralarındaki sorunları yaşarken çocuktan sakınmamışlar. Her şeyi görmüş,duymuş.Küçücük aklı ve yüreği bunları nasıl kaldırır ,nasıl unutur bu yavrucak şahit olduklarını…Baba da annesinde kalacakmış bundan sonra .Annesi hasta ve yaşlı olduğundan bakamazmış.Hala çocuklara sahip çıkmış ,şayet o da almasaydı yuvaya verilecekti belki de. Halanın da 2 çocuğu var ,durumları da iyi değil ama o çocukların ortada kalışlarına dayanamamış.Bu çirkinliğin içinde ne güzel bir yürek ne güzel bir aile onlar.Göbeği bile düşmemiş Şevval’in.Yavrum öyle de güzel ki.Dün görmeye gittik Şevval’i. Bu üzücü olayı arkadaşım Aylin’e anlatmıştım ,o da ablasına anlatmış.Ablası Arzu sağolsun çok duyarlı biri.Ne yapabilirim diye beni aradı ve halaya ulaşıp evine ziyarete gittik.Öyle iyi niyetli biri ki hala ama şaşkın. Hamile kalmadan,aniden bir bebeği oldu.Çocukları da büyümüş ne yapacağını bilemiyor ,soruyor öğreniyor “bebek büyütmeyi unutmuşum”diyerek. Dün akşam dediği söz ne kadar manidardı. “Ben bu bebeğe Allah rızası için sahip çıktım bakın sizler beni buldunuz yardım elinizi uzattınız,eğer anne bırakıp gitmeseydi ona da aynı yardımlar ulaşırdı Allah dünyaya gelenin rızkını vermez mi “diyor. Ne kadar doğru düşünüyor.Ah be annesi nasıl böyle bişey yapabilirsin. Ne durumdasın,psikolojin ne durumda bilmiyorum ama hangi durumda olursa olsun bir annenin evladını bırakıp gidebileceğine inanamıyorum.Sütün sızlamıyor mu hiç.Hala bütün iyi niyeti ile sahip çıktı ya Şevval’e Allah güzel kapılar açacak,mükafatı büyük olacak inşallah ;fakat çok zor sabretmesi,güçlü olması lazım.Çok çok zor bir durum.Kadıncağızın durumu da iyi değil evlere temizliğe gidiyormuş bebeği bırakıp nasıl gider bundan sonra. Mama ile beslenecek ki bu maddi açıdan büyük bir külfet.Allah yardımcısı olsun hepsinin.Evlat hasretiyle yanıp tutuşan bir sürü aile var onlara verseler Şevval’i onlar da mutlu olsa, Şevval de mutlu olsa olmaz mı sanki.O zaman kıymetli olur evlatları tabi,vermezler verseler de almak isterler ilerde onca emeği ,sevgiyi hiçe sayarak.

Allahım Şevval’e ve ablasına,halasına ve halasının ailesine yardım et.Onlara huzur ve mutluluk nasip et.(amin)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

nevbahar01
amin canım ...
benim de günlerdir aklımda fikrimde bu durum var.
Allah'ın analık duygusunu doğuştan verdiğini sanırdım bir kadına. belki de veriyor fakat yaşarken bu duyguyu öldürüyor kimileri.

Adsız dedi ki...

asheke
Nasil bir bebegini birakipta gidebilirki bir insan! Aklim almiyor, delirecek gibi oluyorum sinirden ya! Manyak mi bu kadin? Cok uzuldum .. Insallah hayirlisi olur o cocuklara :(( Haladan allah razi olsun :(