10 Mart 2008 Pazartesi

Allah bir yastıkta, mutlu kocatsın Hüseyin ve Zeynep...

Merhaba, haftasonunda özel olaylar yaşadığım için ayrı ayrı yazıyorum:) Pazar günü de patronumun oğlu ve iş arkadaşım Hüseyin'in düğünü vardı, benim de iştirak ettiğim....

Hüseyin'e ve eşi Zeynep'e bir ömür boyu sevgi ve saygılarının eksilmeyeceği, evliliğin ve hayatın zorluklarını aşarken birbirlerine destek olacakları, anlayışın hakim olduğu, huzurlu bir yuva temenni ediyorum.

Evlilik iki farklı cinsin, iki farklı kültürün, iki farklı mizacın bir araya gelmesi demek. Bu durum bir çok sorunu ve zorluluğu beraberinde getirir. Oysa bu zor durumu yapıcı gözle görüp, kişiliğimizin ve hoşgörümüzün gelişmesi açısından avantaja çevirmek elimizde. Elbette" bekara karı boşamak kolay". Demesi kolay da uygulaması zor bir zanaat evlilik yürütmek. Ama imkansız değil. Mutsuz çiftlerin çokluğu kadar , mutlu çift örnekleri de var etrafımızda. O örnekteki insanlar mükemmel, ya da bizden daha şanslı değil. Mutluluk bakışımızda çoğu kez. Ay ben de ne haddime ise , bunca konferansvari sözler sarfediyorum:)

Başlıkta "Allah bir yastıkta, mutlu kocatsın" yazdım. Evet böyle düşünüyorum, nice çiftler de mutsuz bir hayatı yaşıyor evliliklerde ölene değin. "Hiçbir şeyin bedeli mutsuzluk değildir " demişti çok eski bir dizide Perhan Kutman yaptığı hatanın bedelini ödemeye hazır olan kızına. Bu söz aklımdan hiç çıkmadı benim. Mutlu olmayan ,zoraki yaşamları tercih etmememizi ve zorla yaşamamamızı da temenni ediyorum.

Gene de ben evlilik kurumunu destekleyen, önemine inanan biriyim. Kötü olan hiçbir şeyi Allah emretmez, Peygamberimiz de tavsiye etmez zira.

Huzurlu, sevgi dolu, iyi evlatların yetişeceği ; mutlu birliktelikler kurulup, sevgi dolu ailelerin çoğalması duası ile...

Hiç yorum yok: