31 Mart 2008 Pazartesi

Size öyle geliyorsa öyledir...


Merhaba, Aşağıdaki yazımda bahsettiğim gibi , dün tiyatroya gittim. Fatih Reşat Nuri sahnesinde izlediğim oyunun adı "Size öyle geliyorsa öyledir" . Oyun Nobel ödüllü yabancı bir yazara ait. Dün broşürde okumuştum ismini, bugün aklımda tutamadım Ne edeyim Türk isimlerini bile hatırlayamazken , yabancı isimleri hiç hatırlayamıyorum işte. İsmi hafızada tutmak iletişimin en önemli özellklerinden biri ; ama malesef ben bu özellikten yoksunum. Yazar dünyaca ünlü biri ve ününün çoğunu piyesleri ile kazanmış. Oyunu çok beğendim ve çok şey öğrendim. İclal de çok beğendi, iyi ki gitmişiz. Merak duygusu ile oluşturduğumuz ,sadece kendimizi bağlayan öngörülerimizin ne kadar kişisel olduğu , bunu genele yaymanın ne kadar zararlı olduğu, düşüncelerimizin mutlak doğru olduğuna olan inancımızın ve bunun etrafımızdakilere vereceği zararları anlatıyordu oyun. Yazarın özelliklerinden biriymiş, sonunu netleştirmeden bırakmak , bu oyunda netleştirmemesi çok isabet olmuş. İnsanlara açıklama yapmanın ne kadar gereksiz olduğunu da bir kez daha anladım. "Size öyle geliyorsa ,öyledir" demenin en doğru çözüm olacağı, ne düşündüklerini umursamanın çok anlamsız olduğunu da anladım bu oyun sayesinde:) Elbette insanların su-i zanda bulunmasına da mahal vermemek gerekir.Fakat kim ne der diye yaşamak çok kısıtlayıcı ve yorucu... Yaaa ne desem boş olacak bence imkanı olan, İstanbul'da yaşayan herkes bu oyunu izlemeli. Oyunda emeği geçen herkese teşekkür ederim.Sevgiyle...

Hiç yorum yok: