28 Mart 2008 Cuma

Keşanlı Ali Destanı...


Merhaba, dün akşam Harbiye Muhsin Ertuğrul sahnesinde Keşanlı Ali Destanı adlı Haldun Taner 'in yazdığı müzikal oyunu izledik arkadaşlarımla. Geçen yıl da izlemiştim aynı oyunu , fakat tekrar izledim , iyi ki izlemişim aynı keyfi fazlasıyla aldım. Bileti 3 hafta önce almama rağmen Dünya Tiyatrolar Gününe rast gelmesi ayrı bir hoşluk oldu:) Oyun öncesinde bu güne özel yazılmış bir bildiri okundu, fakat geç kaldığımız için dinleyemedim ben. Oyun destanların gerçek olmadığını komik bir dille hicvediyor. Dünyada, ya ezen ya da ezilen olunur sözünü sahneye yansıtıyor. Trajikomik olaylar zinciri , zengin fakir ayrımı; fakirlerin , zenginlerin namuzsuzluk yaparak zengin olduklarına inandıkları için namuzsuz olma özentileri:)...

Keşanlı Ali hapisten çıktıktan sonra muhtar adayı oluyor, seçim öncesindeki ve seçimi kazandıktan sonraki manzaralarda, Haldun Taner'in Türkiyem'i çok iyi gözlemleyip, kaleme aldığını hemen farkediyorsunuz:)

Valla ben bu oyunu çok ama çok beğendim, izlemyenlere şiddetle tavsiye ediyorum. Oyuncular ve oyunun konusu harika. Kostümler ve sahne düzeni de harika. Haldun Taner'den başka kimsenin ismini bilmiyorum ama emeği geçen herkesi tebrik ediyorum.

Tiyatro harika bir sanat , vakit ayırıp gidemeyenlere duyurulur...

Hiç yorum yok: