19 Mart 2008 Çarşamba

İyi ki doğdun Sevgili Peygamberim, iyi ki ümmetinden oldum,çok şanslıyım



Merhaba, alemlere rahmet olarak gönderilen son Peygamberimiz Hz Muhammed(sav)'in doğum günü bugün. O öyle bir Peygamber ki, ilk insan ve ilk Peygamber Hz Adem (as) Cennet'in kapısında adına rastlamıştı. Yani Allah (c.c) ona o kadar değer veriyordu. "Sen olmasaydın ben bu alemi yaratmazdım" sözünün muhatabı O idi. Ahlakı tamamlamak üzere gönderilen O idi. Öyle bir zamanda gelmişri ki, dünya ve dünyaya geldiği topraklar cahiliye döneminin en kötü zamanlarına şahitti. Ve O öyle bir geldi ki, beraberinde bir çok güzel hadiseler, mucizeler vuku buldu. Tabi biz bunları ancak kitaplardan okuyabiliyoruz. Biz O'nu görebilen şanslı sahabelerden olamadık:( Ama o bizi, o zamanda sevdi. "En değerli ümmetim, ahir zaman ümmetim" dedi. Ahir zaman öyle çetrefilli idi ki, bu zamanda O nun yaşadığı gibi dosdoğru yaşamak çok zordu. O'nun zamanında ya siyah, ya beyaz vardı genellikle. Ama şimdi her yer gri.:(.

Sevgili Peygamberim , sen öylesine güzel bir insandın ki sana ve temsil ettiğin dine inanmayanlar bile "el-emin" derlerdi senin için. Emin olunan insan... Ya şimdi hangi Müslümandan emin olunabilir ki?... Nefisler ve kişisel çıkarlar öylesine beslenmiş ki artık kimseye "emin" sıfatı layık görülemez oldu :( Sen bizle övündüğünü söylüyorsan, elbette içimizde senin öğretilerine uyan, senin yaşantını benimseyen, senin tavsiye ettiklerine uyan doğru Müslümanlardan vardır. Sen neyi tavsiye ettiysen görüyoruz ki bizim için onda hayır var; ve neyi yasaklamışsan görüyoruz ki onda hüsran ve ziyan var. Böyle olduğunu bile bile neden senin üzüleceğin, tasvip etmeyeceğin bir yaşam üzereyiz:( Bu kısacık ömürde senden mahrum olarak yaşamak gafletindeyiz:( Oysa sen gibi yaşasak , dünyamız da Cennet olur. Doğru yaşayan insanın dünyası aksi olur mu hiç.

Ya Resulullah (sav) seni öyle çok seviyorum ki, bunu anlatmam mümkün değil; ama seni sevmeme rağmen sen gibi yaşayamamak çok acı veriyor bana. Bu acıdan kurtulmak istiyorum, senin şefaatine layık olmak istiyorum. Senin sünnetlerine uygun bir ömür sürmek istiyorum. Rabbimin ve Senin benden razı olmasını istiyorum. Bu isteklerim doğrultusunda yaşama gayretini ve iradesini içime ver Allahım! Elinden ve dilinden emin olunan insan olayım tıpkı en güzel örneğim Hz. Muhammedim (SAV) gibi. O içimizden biri idi. Ne melekti , ne şeytan. O na verilen değer Rabbini sevmesinden ve öğretileni uygulamasından idi. Ben de istersem yapabilirim. Allahım istiyorum, senin en sevdiğinin yolundan yürümeyi ,o yoldan ayrılmamayı, nasip eder misin?...

Her zaman gülümseyen, hiç kimseyi kırmayan, her zaman özü sözü bir olan, sevgi dolu, merhametli, yardımsever, adil olan O güzeller güzelinin ahlakı ile ahlaklanmamı nasip eder misin?

Canım Peygamberim iyi ki doğdun, iyi ki dünyamızı şereflendirdin! Binlerce salat ve salam sana , yardım ve teslimiyetler biz acizlerin üzerine olsun...

Hiç yorum yok: